Thursday, October 1, 2009

Dimana Buku Anda?

Ramai diantara rakan-rakan sepejuangan saya yang sudah tidak bertanyakan kepada saya bila buku yang saya karang akan diterbitkan sepertimana yang dikatakan dahulu... kerana mereka tahu bahawa saya tidak mempunyai peruntukan masa sepanjang tahun lepas kerana sibuk bekerja.

Yang terus bertanya mengenai perkara ini adalah kenalan-kenalan saya yang tidak sabar-sabar untuk mendapatkan buku-buku yang bakal hangat dipasaran kelak.

Sebenarnya, buku tersebut perlu melalui pelbagai saringan sebelum sampai kepada penerbit dan sebagai penulis baru perhatian yang diberikan sudah tentu kurang. Hingga sekarang ini saya sudah hampir melengkapkan penulisan tajuk yang ketiga dan tajuk yang pertama masih belum diproses sepenuhnya.

Salah satu buku saya sudah pun dihantar kepada Ibupejabat Pengakap Malaysia untuk dinilai dan kemudian untuk dihantar kepada Dewan Bahasa dan Pustaka.

Tetapi dengan strategi baru, saya menjangkakan kemajuan dalam proses tersebut dan mungkin kita boleh lihat buku itu keluar dipasaran pada awal tahun 2010.

Strategi tetap strategi, mungkin tetap mungkin.

No comments:

Post a Comment

Do leave a comment. If you hate me... leave two.